Czym jest medytacja?

Medytacja to ćwiczenie mentalne, trening uważności i samoświadomości.  Celem medytacji jest również ograniczenie reaktywności w stosunku do własnych myśli i uczuć, które, mimo że mogą przeszkadzać, są w istocie zmienne i ulotne.

Techniki medytacyjne sięgają tysięcy lat, ale nabierają nowego znaczenia we współczesnym świecie,  zyskując popularność jako sposoby osiągania wewnętrznego spokoju. Utrzymanie skupienia i regularnej praktyki może być wyzwaniem, ale badania jasno wskazują na pozytywny wpływ medytacji zarówno na ciało, jak i umysł.

Po co medytować?

  • medytacja pomaga osiągnąć wewnętrzny spokój;
  • wprowadza mózg w zakres częstotliwości alfa (powiązanych z relaksacją);
  • zmniejsza lęk i poczucie przygnębienia;
  • zmniejsza stres;
  • pomaga w utrzymywaniu skupienia;
  • zmniejsza częstotliwość i siłę negatywnych myśli;
  • zwiększa samoświadomość;
  • poprawia pamięć i zdolność zapamiętywania;
  • REGULARNIE PRAKTYKA DOSŁOWNIE ZMIENIA STRUKTURĘ MÓZGU!

Kiedy i ile medytować?

Wybierz porę dni, gdy jesteś obudzony. Nie praktykuj zaraz po przebudzeniu, przed zaśnięciem, ani po jedzeniu – senność i zmęczenie uniemożliwiają Ci koncentracje, która jest niezbędna do skutecznego treningu.

Na początek zaleca się medytować 2 razy w ciągu dnia po 5/10 minut, choć pamiętaj, nawet 1 minuta jest lepsza niż brak praktyki! Jeżeli poczujesz się senny, przerwij – to może być sygnał, że bardziej w  tym momencie potrzebujesz się porządnie wyspać…

Jak medytować?

  1. Pora dnia, gdy jesteś najbardziej rozbudzony i uważny. Usiądź, napinając plecy, przyjmując swobodną pozycję, ale tak, aby nie poczuć się sennym.
  2. Oczy otwarte, wzrok skupiony na jednym punkcie.
  3. Skoncentruj się na oddechu, na doznaniach. Zwróć uwagę, jak
    ze wdechem i wydechem poruszą się Twoja klatka piersiowa
    i brzuch.
  4. Zaobserwuj, jaką temperaturę ma powietrze, które wchodzi
    i wychodzi przez czubek Twojego nosa.
  5. Jedyne co masz robić, to obserwować swój oddech, cała uwaga ma być skupiona tylko na tej jednej czynności.
  6. Jeżeli się rozproszysz, po prostu skup się na nowo na oddechu.
  7. 5-10 minut 2x dziennie.
Categories: Inspiracje

0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *